Zó! Zoetermeer vindt vragen niet goed beantwoord

In weer nieuwe serie schriftelijke vragen geeft de fractie van Zó! Zoetermeer aan dat de vragen over de toegankelijkheid van toiletten bij CKC, niet goed beantwoord zijn. Volgens de fractie zou het MIVA-toilet in september klaar zijn en is het nog niet klaar.

Het college schreef in eerdere antwoorden op de vragen van Zó! Zoetermeer dat de MIVA-toilet medio september gereed zou zijn. Medio september zou betekenen ergens halverwege september.

De schriftelijke vragen

De fractie van Zó! Zoetermeer schrijft in de schriftelijk gestelde vragen:

In augustus heb ik namens mijn fractie voor de tweede keer vragen gesteld over de toegankelijkheid van het CKC. Een kwestie waarover we al sinds 2013 doende zijn! In antwoord op onze vragen – zie de volgende pagina – meldde het college dat het MIVA-toilet (één van de grootste problemen voor de gehandicapte cursisten van het CKC) medio september klaar zou zijn.

Eén van de leden van de Toegankelijkheidsraad meldde mij recentelijk dat er nog geen bruikbaar MIVA-toilet beschikbaar is. Naar aanleiding van dit signaal heb ik vandaag aan de directeur van het CKC gevraagd wat de status is van het MIVA-toilet. Zij vertelde mij vandaag het volgende:

  • Het nieuwe MIVA-toilet is nog niet verder gekomen dan een gat in de grond.
  • Ten aanzien van de werkzaamheden heeft zij een planning gekregen over een deel van de werkzaamheden en daar blijkt niet uit dat het snel klaar is.
  • Ten aanzien van een ander deel van de werkzaamheden is het haar volslagen onduidelijk wanneer het wordt afgerond.

Zó! Zoetermeer vindt dit verschrikkelijk voor de gehandicapten in de stad.

Daarnaast blijkt dat met de antwoorden die het college op 31 augustus in reactie op onze vragen naar de gemeenteraad stuurde (gemeentewet artikel 169 lid 3) de raad niet correct is geïnformeerd.

Wij nemen dit hoog op en hebben hierover de volgende vragen:

  1. Hoe kan het dat het college eind augustus aan ons meldt dat het nieuwe MIVA toilet met ca. twee weken gerealiseerd zal zijn, terwijl dat totaal niet klopt met de werkelijkheid?
  2. Wij gaan ervan uit dat gezien de voorgeschiedenis, het belang voor de gehandicapten en onze herhaaldelijke vragen de voortgang goed is gemonitord door het college. Waarom heeft het college geen bericht gestuurd dat de aan ons gemelde datum niet gehaald wordt?
  3. Wanneer is het MIVA-toilet klaar? Wat wordt er gedaan om dit nu zo spoedig mogelijk voor elkaar te krijgen?
  4. Zó! Zoetermeer is bijzonder boos over het niet goed informeren van de raad. Wat vindt het college hier zelf van?
  5. Welke maatregelen neemt het college om ervoor te zorgen dat dit niet nog eens kan gebeuren?
  6. In Antwoord 1 staat dat er nu een Zoetermeerse standaard is, die bij nieuwbouw en renovaties wordt toegepast. Wij vragen hier steeds naar bij projecten maar krijgen dan steeds ontwijkende antwoorden op. In de raadsvoorstellen wordt nog continu verwezen naar het verouderde bouwbesluit. Wij ontvangen graag die nieuwe Zoetermeerse standaard. Bij welke projecten is de nieuwe standaard toegepast?

 

Het bericht Zó! Zoetermeer vindt vragen niet goed beantwoord verscheen eerst op Zoetermeer.

×
×

Winkelmand